תלמידי מחקר
| שם | נושא המחקר | מנחה | |
|---|---|---|---|
| Amaral Bequo Thirza | Taming the Female Figure: Temporal Transit and Mutation of Pictorial Motifs in Attic Vase Painting | ||
| Babitz Kevin | Masada Narratives in Josephus, Ps. Hegessipus, and Yossipon, in Modern Hebrew and Yiddish Historiography, and in Contemporary Popular Culture. | ||
| Barzakh Zoia | Sophocles’ “Theban Trilogy”: Continuity and Inner Development | ||
| Dror Roee | Lucian’s Usage of Attic Particles | ||
| Gancz Ricardo | To Believe or Not to Believe: The Arousal of Emotions in Aristotle's Rhetoric and the Role of Phantasia | ||
| Illarraga Rodrigo | Xenophon’s Psychology of the Ruler | ||
| Nembrot Azul Lozano Milena | Enkrateia, Pleasure and Desire in Xenophon’s philosophic thought | ||
| Posse Florencia | The gods and religion in Xenophon's writings (pending approval) | ||
| Schein Tikva | Threatening Laughter in Classical and Jewish Literature: A Comparative Study | ||
| אולשניצקי חגי | חיילים יהודים בצבאות הממלכות ההלניסטיות והאימפריה הרומית | ||
| דויד ישראל לב | מזון, אכילה ושתייה כאמת מידה מוסרית ברומא העתיקה | ||
| יובל נתן | הדרך אל האושר – הזיקה בין האדם לאלים ובין האדם לחברו במשנתו של סוֹקְרַטֵס על פי כּסֶנוֹפוֹן | ||
| פירסטנברג שחר | מערכות כלכליות באתונה הקלאסית: מֵעֵבֶר לפולמוס ביכר-מאייר | 
| שם | נושא המחקר | מנחה | |
|---|---|---|---|
| Evans Zack | The Politics of Philo of Alexandria | ||
| Furstenberg Shahar | Persuasion and Violence in Xenophon's writings | ||
| Sargunaraj Franklin | Discovering Ancient Zoological Thought by Comparative Analysis of Aelian's Descriptions with Modern Scientific Findings | ||
| גילת מוקי | שאלת המצפון בהתנהגותו של אורסטס | ||
| דרורי אסתי | בנייה פופולרית למגורים ברומא העתיקה וברומא שבתחילת המאה ה-20: דומה ושונה | ||
| וינברג נורדמן עינת | התקבלות העולם העתיק בתרבות הילדים של המאה ה- 20 וה- 21 כפי שמוצגת בסרטי דיסני/פיקסאר "היפה והחיה" (1991; 2017) "הרקולס" (1997) והסרט "אמיצה" (2012) | ||
| רודניק רותי | יחסי הורים וצאצאים בוגרים במיתולוגיה היוונית והשתקפותם בחברה האנושית: עיון משווה | 
 
           
 
