תלמידי מחקר
| שם | נושא המחקר | מנחה | |
|---|---|---|---|
| Amaral Bequo Thirza | Taming the Female Figure: Temporal Transit and Mutation of Pictorial Motifs in Attic Vase Painting |
||
| Babitz Kevin | Masada Narratives in Josephus, Ps. Hegessipus, and Yossipon, in Modern Hebrew and Yiddish Historiography, and in Contemporary Popular Culture. |
||
| Barzakh Zoia | Sophocles’ “Theban Trilogy”: Continuity and Inner Development |
||
| Dror Roee | Lucian’s Usage of Attic Particles |
||
| Gancz Ricardo | To Believe or Not to Believe: The Arousal of Emotions in Aristotle's Rhetoric and the Role of Phantasia |
||
| Illarraga Rodrigo | Xenophon’s Psychology of the Ruler |
||
| Nembrot Azul Lozano Milena | Enkrateia, Pleasure and Desire in Xenophon’s philosophic thought |
||
| Posse Florencia | The gods and religion in Xenophon's writings (pending approval) |
||
| Schein Tikva | Threatening Laughter in Classical and Jewish Literature: A Comparative Study |
||
| אולשניצקי חגי | חיילים יהודים בצבאות הממלכות ההלניסטיות והאימפריה הרומית |
||
| דויד ישראל לב | מזון, אכילה ושתייה כאמת מידה מוסרית ברומא העתיקה |
||
| יובל נתן | הדרך אל האושר – הזיקה בין האדם לאלים ובין האדם לחברו במשנתו של סוֹקְרַטֵס על פי כּסֶנוֹפוֹן |
||
| פירסטנברג שחר | מערכות כלכליות באתונה הקלאסית: מֵעֵבֶר לפולמוס ביכר-מאייר |
| שם | נושא המחקר | מנחה | |
|---|---|---|---|
| Evans Zack | The Politics of Philo of Alexandria |
||
| Furstenberg Shahar | Persuasion and Violence in Xenophon's writings |
||
| Sargunaraj Franklin | Discovering Ancient Zoological Thought by Comparative Analysis of Aelian's Descriptions with Modern Scientific Findings |
||
| גילת מוקי | שאלת המצפון בהתנהגותו של אורסטס |
||
| דרורי אסתי | בנייה פופולרית למגורים ברומא העתיקה וברומא שבתחילת המאה ה-20: דומה ושונה |
||
| וינברג נורדמן עינת | התקבלות העולם העתיק בתרבות הילדים של המאה ה- 20 וה- 21 כפי שמוצגת בסרטי דיסני/פיקסאר "היפה והחיה" (1991; 2017) "הרקולס" (1997) והסרט "אמיצה" (2012) |
||
| רודניק רותי | יחסי הורים וצאצאים בוגרים במיתולוגיה היוונית והשתקפותם בחברה האנושית: עיון משווה |